روسیه آمریكا را تهدید به حمله نظامی كرد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا،این هشدار مقام نظامی روسیه كه روز پنج شنبه در یك نشست امنیتی در مسكو عنوان شده،بازتاب بسیار وسیعی در رسانه های مكتوب و شبكه های تلویزیونی آلمان داشته است .

در همین زمینه خبرگزاری آلمانی،'د.پ.آ' نوشت:رییس ستاد كل ارتش روسیه،'نیكلای ماكاروف' روز پنج شنبه در نشستی كه با حضور كارشناسان دفاعی ناتو در مسكو برگزار شد،برنامه های واشنگتن را موجب بی ثباتی در جهان دانسته كه به گفته او بصورت وسیعی امنیت استراتژیك روسیه را به مخاطره می اندازند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از ماكاروف،نوشت: اگر آمریكا و ناتو با محفوظ نگه داشتن امنیت خود، امنیت همسایگان را تهدید كرده و به آن توجه نكنند ما هیچ راه دیگری نخواهیم داشت جز اینكه تصمیم مناسب و اقدامات متقابل و شایسته درمورد آنها اتخاذ كنیم .

رییس ستاد كل ارتش روسیه همچنین در این نشست خاطرنشان كرد: اقدامات متقابل نه فقط استقرار موشك های اسكندر در منطقه كالنینگراد است،بلكه برای نابودی قسمت هایی از پدافند سپر دفاع موشكی غرب نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نوشته 'د.پ .آ'،ماكاروف همچنین ادعای آمریكا و غرب مبنی بر اینكه پدافند موشكی ناتو علیه توان موشكی ایران و كره شمالی مستقر می شود را خیال پردازی خوانده است.

روزنامه 'تاگس اشپیگل' چاپ برلین نیز درخصوص این كنفرانس و سخنان تند رییس ستاد كل ارتش روسیه،به نقل از ماكاروف نوشت: 'حمله پیشگیرانه،یكی از گزینه های ما است تا زیرساخت پدافند موشكی آمریكا را در اروپا نابود كنیم'.

وی افزود: مذاكرات به نقطه ای رسیده كه ما با دو گزینه مواجه هستیم، یا هر دو طرف به یك مناقشه و درگیری باز خواهند گشت و یا اینكه به سمت همكاری خواهیم رفت كه برای دو طرف مفید باشد.

به گزارش رسانه های آلمان ،وزیر دفاع روسیه،' آناتولی سردیوكوف' نیز در این نشست اذعان كرده كه مذاكرات درمورد سپر دفاع موشكی ناتو به بن بست رسیده است.

این گزارش می افزاید: روسیه تا امروز فقط به تهدید استقرار موشك های خود علیه غرب بسنده كرده بود اما امروز برای نخستین بار بی پروا از استفاده از این موشك ها سخن گفته است.

روسیه همیشه از آمریكا و غرب خواسته كه تضمین كتبی بدهند كه سپر دفاع موشكی ناتو تهدیدی برای منافع این كشور نخواهد بود اما آمریكا هنوز حاضر به دادن چنین تعهدی نشده است.

خبرگزاری آلمان با اشاره به اینكه هنوز از سوی مقامات این كشور درخصوص این اظهارات واكنشی مطرح نشده است به نقل از ' ولفگانگ ایشینگر' رییس كنفرانس امنیتی مونیخ و سفیر سابق آلمان در آمریكا، كه در این نشست حضور داشته است، نوشت: تهدید روسیه مبنی بر حمله پیشگیرانه در صورت استقرار پدافند دفاع موشكی در اروپا، غیرمسوولانه است.

رسانه ها آلمانی پیش بینی می كنند،'آنگلا مركل' و 'آندرس فوك راسموسن' دبیر كل ناتو كه قرار است فردا در برلین دیدارداشته باشند، بعد از این دیدار بصورت رسمی درخصوص اظهارات رییس ستاد كل ارتش روسیه موضع گیری و اظهار نظر خواهند كرد.

اروپام** 2051** 1701





:: برچسب‌ها: حزب , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: